Den Haag,
31
maart
2016
|
14:12
Europe/Amsterdam

Fusie Nederlandse Staatsloterij en De Lotto is rond

De aangekondigde fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto is een feit. De afgelopen maanden is er hard gewerkt om het fusieproces op weg naar de nieuwe en grootste kansspel-organisatie van Nederland tot stand te brengen. De fusie is nu op papier rond; alle benodigde handtekeningen zijn inmiddels gezet. Door de fusie ontstaat een krachtige, toekomstbestendige en sterk maatschappelijk georiënteerde kansspelorganisatie, die adequaat kan blijven inspelen op nieuwe ontwikkelingen in de snel veranderende kansspelmarkt.

De komende tijd zal er nog heel veel moeten gebeuren om de nieuwe organisatie vorm te geven. Die verdere uitwerking staat onder leiding van Frans van Steenis (Algemeen Directeur Nederlandse Staatsloterij) en Claire Lurvink (Financieel Directeur De Lotto). Van Steenis zal worden benoemd tot CEO van het nieuwe bedrijf en Lurvink tot Chief Financial Officer (CFO). Het nieuwe directieteam zal verder bestaan uit Arno de Jong, directeur Brands & Portfolio management, Hannelore Jager, directeur Sales & Services, Bas van de Bunt, directeur Online, Joost den Heijer, directeur IT & Operations en Arjan van ’t Veer, directeur Corporate Affairs.

Frans van Steenis, CEO: "Het is echt geweldig dat dit is gelukt. Samen hebben we nu de grootste en oer-Hollandse kansspelorganisatie met maatschappelijke relevantie gevormd. Dat is natuurlijk allereerst goed voor onze miljoenen trouwe spelers en voor al onze betrokken medewerkers. Maar dit is ook relevant voor heel Nederland. Want met een flink deel van de opbrengsten gaan we Nederland gezonder en gelukkiger te maken. Samen kunnen we nu via financiële afdrachten aan maatschappelijke doelen (waaronder de breedtesport) ook echt structureel vorm en inhoud geven aan deze belangrijke doelstelling".

Claire Lurvink, CFO: “Deze fusie geeft de nieuwe organisatie veel meer mogelijkheden om te blijven innoveren, efficiënter te werken, en vooral klaar te zijn voor de opening van de online-markt medio 2017. Door deze samenwerking kunnen we een prominente en vooroplopende rol blijven vervullen op de Nederlandse kansspelmarkt.”

Beide sterke merken (Staatsloterij en Lotto) blijven naast elkaar bestaan. Aangevuld met de andere bekende merken (Toto, Lucky Day, Krasloten, EuroJackpot, Miljoenenspel) binnen de productportfolio van de nieuwe organisatie. De nieuwe naam van de fusie-organisatie wordt pas later bekend gemaakt via een landelijke campagne.