Den Haag,
11
juli
2016
|
10:52
Europe/Amsterdam

Nederlandse Loterij laat heel Nederland winnen

Overkoepelend merk markeert begin fusie Nederlandse Staatsloterij en De Lotto

Nederlandse Loterij is de nieuwe naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Nederlandse Loterij investeert haar opbrengst in de Nederlandse samenleving en zorgt ervoor dat een groot deel hiervan ten goede komt aan de sport en goede doelen die zich richten op lichaamsbeweging en gezondheid.

Nederlandse Loterij, voortgekomen uit de fusie tussen Nederlandse Staatsloterij en De Lotto, wil Nederland gezond en gelukkig maken. “We zijn experts in het creëren van winnaars, maar het draait om meer dan om winnen alleen. Het gaat ook over het verwezenlijken van dromen, spelplezier en iets teruggeven aan de Nederlandse samenleving. Als je een product van Nederlandse Loterij koopt, heb je een grote kans om een mooie prijs te winnen, maar als dat niet gebeurt, weet je dat er hoe dan ook iets goeds gebeurt met de opbrengst”, vertelt Frans van Steenis, CEO van Nederlandse Loterij.

Nieuwe naam, vertrouwde producten
In de komende jaren gaat er veel veranderen in de kansspelmarkt. Door de nieuwe wet Kansspelen op Afstand (KOA) wordt deze markt straks ook voor buitenlandse (online) aanbieders opengesteld. “Dankzij de fusie staat er nu een sterke organisatie die is opgewassen tegen deze concurrentie”, gaat Van Steenis verder. “We hebben weliswaar een nieuwe overkoepelende naam, maar met de vertrouwde producten. Ons portfolio wordt straks alleen maar sterker, want uiteraard bereiden wij ons ook volop voor om straks online kansspelen te kunnen aanbieden. Nu al benutten we elkaars expertise om onze bestaande producten beter in de markt te zetten. Allemaal met een duidelijk herkenbare link naar Nederlandse Loterij en met een duidelijke Nederlandse identiteit. We willen namelijk iets terugdoen voor de Nederlandse samenleving, door sport en beweging bereikbaar te maken voor zo veel mogelijk mensen.”

Boegbeelden
Pieter van den Hoogenband en Wendy van Dijk hebben zich als ambassadeur aan Nederlandse Loterij verbonden. Pieter Van den Hoogenband vervult deze rol als inspirerend boegbeeld vanuit zijn achtergrond als drievoudig Olympisch zwemkampioen. Wendy van Dijk zal vooral de maatschappelijke kant van sport en bewegen onder de aandacht brengen. Nederland zal vanaf 13 juli via een multimediale campagne kennismaken met het nieuwe merk. Een campagne waarin de wereld van sport en bewegen - mede mogelijk gemaakt door afdrachten van Nederlandse Loterij - zichtbaar wordt gemaakt.

Bijzondere verhalen over sport en bewegen
Nederlandse Loterij stimuleert sport in elke laag van de samenleving. Daarom krijgen mensen met bijzondere verhalen over sport en bewegen een podium door op de website 'Nederland wint' hun ervaringen te delen. Mensen voor wie sport en bewegen veel betekent, omdat het hen uit een sociaal isolement heeft gehaald, het hen helpt bij herstel en revalidatie, ze ondanks hun handicap het plezier van sporten kunnen beleven of hun beste vrienden erdoor hebben leren kennen. Op 'Nederland wint' verschijnt elke dag een inspirerend verhaal waarin mensen vertellen welke betekenis sport en beweging heeft in hun leven. Ook Wendy van Dijk en Pieter van den Hoogenband delen hier hun persoonlijke verhaal.