Rijswijk,
14
maart
2017
|
18:03
Europe/Amsterdam

Nieuwe accounts voor Nederlandse Loterij spelers

Korte tijd geen verkoop loten online en in winkels

Spelers en abonnees van kansspelen van Nederlandse Loterij krijgen binnenkort nieuwe online accounts. Hiermee kunnen zij straks binnen één website in een aantrekkelijke online omgeving alle zeven kansspelen Staatsloterij, Lotto, Lucky Day, Eurojackpot, Miljoenenspel, Krasloten en Toto met één keer inloggen spelen. De omzetting van de accounts duurt een paar dagen. In winkels, supermarkten en benzinestations zijn de kansspelen op maandag 20 maart tot 12.00 uur niet verkrijgbaar. Omdat ook de website Nederlandse Loterij wordt vernieuwd kunnen spelers en abonnees tussen zondag 19 maart 22.00 uur en woensdag 22 maart in de ochtend de kansspelen van Nederlandse Loterij niet online spelen.

Een woordvoerder van Nederlandse Loterij: “Het nieuwe account biedt onze spelers straks vooral gemak en voorkomt dat ze met verschillende accounts moeten inloggen om mee te spelen met onze kansspelen. Het account, met daarin één wallet waar speltegoed en prijzengeld worden beheerd, biedt met één keer inloggen toegang tot al onze kansspelen. Ook persoonlijke gegevens zoals adres, email en bankrekeningnummer kunnen binnen het account door de speler worden beheerd.”

Sinds april 2016 horen Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto bij één nieuwe kansspelorganisatie: Nederlandse Loterij. Veel spelers hebben meerdere online accounts bij de verschillende spellen die nu worden samengevoegd tot één account per speler.

Verkoop online en bij winkels

  • Tot zondag 19 maart 22.00 uur zijn alle kansspelen van Nederlandse Loterij zowel online als via de winkels verkrijgbaar.

  • Op maandagochtend 20 maart tot 12.00 uur is er geen verkoop van kansspelen van Nederlandse Loterij mogelijk bij winkels, supermarkten en benzinestations.

  • Van zondag 19 maart 22.00 uur tot woensdagochtend 22 maart 08.00 uur kunnen de kansspelen via de apps en website van Nederlandse Loterij niet worden gespeeld. Ook de accounts van spelers en abonnees zijn niet bereikbaar.

  • De Lucky Day trekkingen van maandag 20 maart en dinsdag 21 maart vervallen. De maandelijkse incasso’s worden hierop aangepast. Van 19 maart 22.00 uur t/m 22 maart 08.00 uur kan Toto niet worden gespeeld.

  • Het is wel mogelijk om tot 19 maart 22.00 uur Toto te spelen met wedstrijden in deze periode.

    “Om de introductie van de Nederlandse Loterij accounts en de nieuwe website vlekkeloos uit te voeren hebben we besloten om de verkoop van loten korte tijd stop te zetten. Het ongemak beperken we tot een minimum door de technische operatie grotendeels ’s nachts uit te voeren.”

    Waar kunnen spelers terecht met vragen?
    Online spelers en abonnees worden per brief of e-mail geïnformeerd. Klantenservice is de snelste weg voor antwoorden op eventuele vragen. Gratis bellen via 0800 – 1510 kan ook. Nederlandse Loterij is op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 17.00 uur bereikbaar. Of kijk op de website van Nederlandse Loterij voor de meest gestelde vragen.

    Verantwoord spelen
    “Nederlandse Loterij biedt spelers zeven kansspelen waar ze plezier aan beleven met kans op mooie geldprijzen. Ons motto is speel gerust, maar wel bewust. Daarom kunnen spelers in het account ook persoonlijke speellimieten instellen, aldus de woordvoerder.”